|
|
Autor |
Wiadomość |
Drill
Administrator
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 0:07, 26 Paź 2005 |
|
Wczoraj wieczorem (23) razem z Urielem i Dezą wybraliśmy się lajtowo na tzw drop party do d3, expiliśmy sobie dostawaliśmy po 180 200 expa ale co tam zabawa była bo kosiliśmy wszystko co się ruszało w mgnieniu oka .
Akurat wycinaliśmy jakieś licze gdy do naszego party podleciały na skrzydłach 2 elfki jedna EE adruga AE, proponując nam party. My zastanawiając się chwile spytaliśmy "gdzie byśmy poszli?" a oni na to że może a2.
Wszyscy zgodziliśmy się i po chwili wycinaliśmy już wielkie ryby i lizzardy w wypełnionym wodą świecie Atlants. Oczywiście nie musze wspominać że exp zmienił nam się ze 180/2 sekundy na 450/sekunde. Buff był niesamowity kosiliśmy wszystko co sie ruszało (pływało), wkrótce jednak zarówno URIEL jak i Deza musieli wyjśc z gry i zostałem z nimi sam, grając jeszcze przez króką chwilę.
Nawiązała się rozmowa między mną a Energy elfem i okazało się że też jest studentem na dodatek w moim wieku, itd... W końcu ja się zapytałem jak długo gra w MU. Na to on spytał "tą postacią?"
Odpowiedź powaliła mnie z nóg : "4 miesiące". Od razu pomyślałem : kłamie albo koloryzuje.
Jednak nie powiedziałem mu tego wprost tylko zacząłem wypytywać no i oczywiście okazało się że ma inne postacie, że grał po 10-18 godzin dziennie, grał non-stop w party, itd... tzw maniak (czyt. MUmaniak)
Po krótkiej rozmowie na temat expienia stwierdziłem że rozmowa była dłuższa niż myślałem... zrobiła się 1 wnocy a rano musiałem o 6 wstać na uczelnie. Pożegnałem elfy, podziękowałem za party, warpnąłem się do Lorencji i nacisnąłem "Exit Game". Położyłem się do łóżka i zacząłem myśleć...
"Jak zrobić 180 lvl w 4 miesiące?" Czy jest to możliwe? Wiele osób odpowie : nie! To jest niemożliwe! Przynajmniej nie dla osób które nie mają innych postaci, dobrze postawionych znajomych czy dodatkowych źródeł dochodu.
Jednak jest szereg rzeczy które wpływają na to że jedna osoba expi szybciej a druga wolniej, jedna z nich to po prostu DUŻO GRAĆ ale ważna też jest dobra strategia grania i wiedza gdzie i jak expić.
Krótko mówiąc : Na szybkość awansowania wpływa szereg różnych czynników, odpowiednie ich połączenie może zdziałać cuda
Poniżej więc zamieszczam poradnik "Jak zrobić 180 lvl w 4 miesiące?" zainspirowany przez nocną rozmowę z wingerami:
1. Party
Pierwsza i podstawowa zasada : nigdy nie grać samemu. Zawsze grać w party, najlepiej 5 osobowym. Kropka.
Wszystko jednak zależy jaki masz lvl, kim grasz, jak rozwijałeś swoją postać (patrz pkt 2), jak dobierasz party (z kim grasz) i gdzie expisz :
a). Profesje w party. Exp za pojedyńczego moba
Jak już mówiłem najlepiej grać w full party (5 osób).
Jak jednak dobrać te pozostałe 4 osoby?
Podstawowa zasada : W party musi znajdować się przynajmniej jeden przedstawiciel każdej klasy.
I zaznaczam : nie ma znaczenia czy jest to 3xDK 1xDW i 1xelf czy 2xelf 1xDK 2xDW.
Bonus expa jest ten sam i wynosi 210% puli (o tym niżej).
Jak liczony jest exp za pojedyńczego moba?
Na początku obliczana jest tzw pula expa która potem rozdzielana jest na członków party. Pula liczona jest w bardzo prosty spsób :
Najpierw średnia arytmetyczna wartości expa które każdy z party dostałby gdyby sam zabił danego moba (warto tu zanzaczyć że osoby z małym lvlem dostają więcej expa za danego moba niż osoby z lvlem wysokim), otrzymana liczba zwiększana jest o procentową wartość zależną od ilości osób w party oraz tego czy w party są wszystkie klasy.
I tak w naszym przypadku (5 osób i wszystkie klasy) wartośc ta wynosi 210%.
Pula potem dzielona jest na członków party w ten sposób, że najwięcej expa dostaje ta osoba która osobno dostałaby go najmniej W praktyce oznacza to że najwięcej dostanie osoba z najwyższym lvlem.
Przykład : Typowe party na yeti składa się zwykle z 5 osób w tym 1 DK na wysokim lvl oraz 4 osoby na lvl około 15-25. Załóżmy że DK ma lvl 100, pozostali zaś po 20 lvl.
DK normalnie za yeti dostanie ok 300 expa. 20lvlowiec gdyby sam zabił yeti (życze powodzenia) dostałby pewnie z 800-900 expa! Średnia więc wynosi (300+900*4)/5=780. Następnie mnożym razy 210% zakładając że mamy full party i wszystkie klasy. Otrzymujemy ok 1640. Pula więc zostanie podzielona tak że najwięcej dostanie DK czyli powiedzmy 700 pozostali zaś po 235.
Sprawdźmy 700+235*4 = 1640 .Czyż nie są to przeciętne wartości na yeti?? Nikt jednak nie powiedział że low lvl mają brać udział w walce! Dlatego tak popularne stały się takie party - jeden bije reszta stoi
Jednak wartość expa za jednego moba to nie wszystko liczy się też jak często mob jest zabijany (np można dostawać 500 expa / 8 sek albo 300 / 2 sekundy co wybieracie??)
Dlatego niestety to wszystko nie jest taki proste - trzeba dobrać party tak aby mieć nie tylko duży exp ale i szybki.
b). Dobór party. Szybki exp
Jest szereg przeszkód które uniemożliwiają stworzenie niektórych party. Jednym z nich jest tzw GAP - czyli to że maksymalna różnica lvlów między 2 członkami tego samego party może wynosić 130lvl.
Jak myślicie skąd się to wzięło? Weźmy przykład yeti - im wyższy lvl ma zabijający tym szybciej zabija a pula doświadczenia tylko nieznacznie się zmniejsza. Do czego to prowadzi? Do tego że za stwora za którego nie powinien już prawie wogóle expa dostać dostaje krocie i jeszcze szybko zabija .
Najlepiej więc tworzyć party w którym są duże różnice lvlów, ale nie zawsze się tak da.
Druga rzecz to ograniczenia wejścia do niektórych krain. Wyobraźmy sobie np Party w którym BK na lvl 160+ bierze do party 4 noobków na 5 lvlu i zabija w Lt7 . I tak teraz od 60 lvl można wchodzić do wszystkich atlants co gwałtownie przyspieszyło exp niektórym wingerom (mogą brać do party osoby na 60+ chyba że gap).
Jak więc najlepiej dobrać party? Czy party typu 1 zabija a reszta się patrzy jest najlepsze? To wszsytko zależy. Czasami 2 na wysokim lvlu mogą być lepsze ponieważ zwiększą szybkość zabijania lub umożliwia zabijanie trudniejszych stworów, przede wszystkim trzeba patrzeć na to jaką rolę będzie spełniać każda osoba w party.
I tak najpopularniejsza rzecz na MU wykorzystywana w party to tzw BUFF czyli czary elfa dodające każdemu atak i obrone. To drastycznie może zwiększyć możliwości danego party (i jak tu nie wziąść wysoko lvlowego EE). W późniejszych etapach gry bez buffa ani rusz . Postacie w party można więc podzielić nie tylko ze względu na klase ale także na rolę która odgrywają i tak :
- Agilty Elf (Fairy elf bez buffa) - Zwykle jest osobą która zabija. Na niższych lvlach jako uzupełnienie do party, na wyżych albo jako głowna osoba która zabija albo również jako uzupełnienie do party (najniższy lvl).
- Energy Elf (Fairy elf nastawiony głównie na energie) - Prawie zawsze obojętnie na jakim lvlu, stoi i rzuca buffy Na początku jako uzupełnienie do party (np. na yeti).
- Dark Knight - Zawsze powininen atakować obojętnie jaki ma lvl (chyba że ma najniższy i nie dałby rady).
- Dark Wizzard - Zwykle stoi Jednak może być PM i być najwyższym lvlem lub pomagać w zabijaniu na wyższych lvlach. Cięzka dola DW
No cóż mamy już party dobraliśmy je wg lvli i ról - czyli duże róznice lvlów, wszystkie klasy (EE, (AE), DW i DK), pora wybrać miejsce...
c) Party a miejsce expienia (Wybór spotu)']
A teraz najważniejsza rzecz : wybór miejsca. Najlepiej wybrać miejsce do którego mogą wejść najniższe lvlem postacie i przeżyć a najwyższe lvlem postacie będą zabijać szybko jak najtrudniejsze potwory. To truizm, ale warto sobie z tego zdać sprawę. Trzeba odpowiednio dobrać szybkość zabijania do expa który dostajesz. I tak najlepsze są tzw spoty czyli miejsca w którym na jednostkę czasu odradza się bardzo dużo mobów co umożliwia ich szybkie zabijanie. Do najpopularniejszych spotów można zaliczyć :
- Yeti spot - każdemu znany jeden wielki spot za drugim mostem. Najlepiej całkiem u góry koło zamku.
- Bull room - Spot w d2 w którym w pokoiku 4x4 odradzają się w kółko 3 Poison bulle.
- Początek LT7 - Spot w którym co chwile odradza się mnóstwo Death Gorgonów i Death Knightów oraz Devilów.
Spotów jest więcej ale o nich nie warto wspominać i tak w lt1-6 jest mnóstwo spotów ale nie ma tak dramatycznych różnic między nimi jak w powyższych przykładach. Gdy nawet mamy już spota i siekamy, mamy świetne party i dostajemy dużo expa, pojawia się pewien problem...
d) Gildia
Skąd wziąść ludzi do party, a nawet jeśli ich już mamy, jaką mamy pewność że drop będzie uczciwie podzielony??
Kolejna istotna rzecz to bogacenie się. Żeby awansować na kolejne poziomy, trzeba mieć więcej kasy aby kupować nowe rzeczy, zmieniać sety (ale o tym niżej). Guild party to party w którego skład wchodzą tylko członkowie jednej gildii. Na takim party nie tylko jest większa szansa na drop, jest pewność że nikt ci tego nie ukradnie, a itemy zostaną w gildii i nie trzeba będzie koniecznie sprzedawać "bo trzeba podzielić kase z party". Dzięki Guild party gildia może być nawet samowystarczająca !! I wbrew pozorom jest to jeden z najważniejszych czynników umożliwiających szybkie dojście na wyższy lvl. Jednakże aby szybko awansować trzeba nie tylko grać. Trzeba też zadbać o dobry rozwój postaci, który niestety zależy od funduszy czyli różowych i granatowych klejnotów...
e). Fundusze a rozwój postaci
W zależności od tego jakie mamy fundusze musimy odpowiednio rozwinąć naszą postać tak, aby umożliwiała nam jak najszybsze dojście na sam szczyt. Opis rozwoju poszczególnych postaci opisze w innym topiku temu poświęconym. Tu chce tylko opisać wpływ rozwoju postaci na szybkość awansowania. I tak :
- DK - Teoretycznie najszybciej awansujący DK to taki który WSZYSTKIE swoje punkty daje w siłę.
Niestety tylko teoretycznie. Żeby być tzw strength DK trzeba nie tylko mieć dużo pieniędzy aby mieć dobry def, trzeba mieć też odpowiednie itemy które wymagają tylko siły - CDA, CS, Dragony i Black Dragony a nawet Dark Phoenix tutaj odpadają, a przecież to jedne z najmocniejszych itemów dla DK. Taki strength DK więc nie ma przyszłości.
A więc w zależności od funduszy powinien dawać w strength i w agility jeśli musi. Na początku jednak (tak do 30+ lvl) powinien walić tylko w siłe (najwyżej będzie walić słąbsze potwory).
- DW - Teoretycznie są 2 drogi : Energy DW i zwykły. Też niestety tylko teoretycznie, bo jeśli chcemy szybko awansować to 3mając się zasady "zawsze grać w party" nie widze potrzeby aby tak bardzo skupiać się na energii. Tak naprawde na szybkość expienia bezpośrednio wpływają energia i staffy ale DW musi zadbać przede wszystkim o def (z tym u nich kiepsko). W tym wszystkim jest jednak mały wałek : Inwestowanie w energie nie wymaga żadnych pieniędzy (kwestia kupowania scrolli tylko). Natomiast walenie w siłę równoznaczne jest ze zmianą setu więc nie warto dawać w siłe jeśli nie ma się nowego setu w którego można wskoczyć. Warto więc pamiętać że def zależy tylko od setu, a to zależy od funduszy. A więc biedniejszy DW będzie bardziej energy mimowolnie. U DW pojawia się też problem Agila. DW nie opłaca się prawie wogóle inwestowanie w agility (def nie zwiększa się tak szybko jak u DK) mimo to część itemów wymaga właśnie Agila.
- Elf - No i tu jest największa w dziejach ludzkości (no dobra bez przesady) decyzja : EE czy AE a może hybrydka?? Oczywiście EE raczej wmaga mniej funduszy ale nie do końca bo musi on mieć dobry set symagający mało siły/agila. U EE na szybkość expienia bezpośrednio wpływa party czyli energia im lepszą ma energię tym jego party będzie lepiej expić. W miare możliwości też trzeba nabywać jakiś vine+7+12 lub podobne...
Co do AE no tutaj nie ma żadnej filozofii : Agility, agility i jeszcze raz agility i czasem siła gdy potrzebna jest do itemów. U AE w Agility mozna pakowac zawsze bez wzgledu na fundusze : zmienia ona nie tylko obrazenia ale i defa. W sile mozna dawać jeśli ma sie jakies itemy które wymagaja sily.
Podsumowując więc Pieniądze mają duży wpływ na szybkość zdobywania kolejnych lvli a żeby mieć pieniądze, trzeba nie tylko expić ale też umiejętnie Handlować.
I to by było tyle jeśli chodzi o ten poradnik, wkrótce dopisze jeszcze punkt f o Handlu, ale dziś już nie dam rady padam z nóg moi drodzy. TO był chyba mój najdłuższy post w życiu Mam nadzieję że wam się spodoba...
Uff....
Pozdrawiam...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Drill dnia Śro 22:01, 26 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
URIEL
Zabójca królowej
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Śro 0:59, 26 Paź 2005 |
|
ładnie ładnie... bardzo ciekawie i mądrze.. mam nadzieje że będziemy to stosować
pozdro dla autora
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Umanyar
Skrytobójca liczów
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z W-wy.
|
Wysłany:
Śro 21:13, 26 Paź 2005 |
|
No gratuluje !!! Kwintesencja MU w pigułce. Naprawde udany poradnik. Tylko jedno mnie trapi... skąd brać te Zeny? No bo przecież jasno z postu wynika, że bez Zen-ów nie można się rozwijać (tak jakby się tego chciało )
Czekam z zaciekawieniem na punkt "f". Bardzo mnie ciekawi jak rozwiążesz problem Handlu :>...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
B3lief
Gość
|
Wysłany:
Śro 23:55, 26 Paź 2005 |
|
no gratz drill... popisales sie !!!
szczera prawda
ale na te 180 w 4 miechy to ja chyba za slaby w uszach jestem
|
|
|
|
|
Volin
Król gorgonów
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Wto 0:27, 01 Lis 2005 |
|
Wiesz, w 4 miechy dla EE jest łatwo, dlaczego ? Bo EE potzrebuje KAŻDE party. widział ktoś kiedyś party bez EE (udane) ?? Ja np. to nie widziałem. A co do tego co pisałeś, no cóż musze sie z tym zgodzić popisówe nam tu walnołeś, że aż miło
Pozdr 4All
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Drill
Administrator
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 23:52, 06 Lis 2005 |
|
Niedługo napisze obiecany punkt F o handlu lub raczej o bogaceniu sie.
Przypominam że nastawiam się tu na szybkie zdobywanie lvlów
Póki co napisze że teoria teorią a praktyka swoje. POwyżej napisany artykł nastawia się na brak praktycznych problemów w osiągnięciu wymienionych celów.
Niestety w praktyce jest to dużo trudniejsze.. Dobór party, wybór spota (spoty zwykle są zajęte), "wydolność" że tak powiem członków party (ktoś jak ma słaby def może zginąć, słaby DK wolno zabija, itp...).
Także praktyką zajmiemy się kiedy indziej.
Od razu moge powiedzieć że w praktyce trzeba osiągnąć balans pomiędzy szybkim expem a zabarnianiem pieniędzy, ponieważ żeby szybko expić trzeba mieć też dobry set.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matey
Walczący z pająkami
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieniawa-PODKARPACIE
|
Wysłany:
Pią 15:04, 09 Gru 2005 |
|
Super to napisaleś , ale z tymi funduszami to prawda! Mam DW na 50lvl i już jewela przesrałem na robienie mu lepszej zbroji.Z tym defensem jest problem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Drill
Administrator
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Sob 4:18, 17 Gru 2005 |
|
Hehe nadeszła pora na dawno obiecywany punkt f, niestety zawiedziecie gdyż nie napisze tu ani słowa na temat tego jak się wzbogacić na MU. Do tego musicie dojść sami. Ja długo olewałem tą kwestie i obudziłem się ze słabym setem na 150 lvlu, zacząłem więc znów troche handlować i efekty są natychmiastowe.
Rzecz o której warto wspomnieć to fakt iż napisany wcześniej post to była TEORIA jak szybko zrobić wysoki lvl i zakłada ona że mamy odpowiednie środki piniężne by mieć dobry jak na swój poziom SET. Niestety życie to wszyskto weryfikuje .
Gracz który nie ma 100b w szkrzyni mając 1 lvl musi sobie zdać sprawe że należy zachować równowagę między czasem przeznaczonym na expienie i czasem przeznaczonym na handel. I tak skrajnością jest expienie non stop (nawet jeśli mamy super party, super spot i super exp), w końcu obudzimy się z 60 lvlem i setem leather i jakimś kiczowatym sztylecikiem .
Druga skrajność to szaleństwo z handlem spędzanie godzin na targu kupując za okazyjne ceny a potem sprzedając drogo. Kupować coraz lepszy set, i w końcu zdobędziemy ten wymarzony secik i nagle zdamy sobie sprawe że przez ten czas moglibyśmy mieć już 150 lvl i tańszy set który wymaga więcej siły, a tak mamy 80 z dobrym setem który i tak nam nie pomoże w syzbkości zdobywania lvli. Trzeba więc zdać sobie sprawe po co są te pieniądze w grze, bo przecież nie żeby wyżywić rodzine ani żeby mieć nowy samochód tylko właśnie po to by mieć na tyle dobry set na swój lvl by szybko (broń), bezpiecznie (set) i z przyjemnością zdobywać kolejne lvle.
Zaznaczam że topik nosi nazwe "Jak zrobić 180 lvl w..." i jeśli czyimś celem jest bogactwo w MU to trafił pod nie ten topik. Tutaj zajmiemy się sztuką szybkiego zdobywania lvli a nie jewelli .I właśnie dlatego spędzanie godzin na targu temu nie sprzyja.
Po 1 drop :
Niestety z dropu często cięzko wyżyć gdyż róznie to bywa. Bywa że osoby z 80 lvlem nigdy nie widziały na oczy soula czy blessa. Mimo to można coś (choć niewiele) poradzić na drop, mianowicie zwiększyć drop rate. Co to znaczy? Po wybieramy takie miejsce expienia, gdzie mobów jest dużo i je bardzo szybko zbaijamy. Dzięki temu szansa że coś wypadnie jest większa niż gdybyśmy zabijali jednego potworka na 10 sekkund. Przy okazji jest to tzw "fast exp" i bardzo często mimo słabych wartości expa pasek potrafi dośc syzbko wypełniać się zółtym kolorem .
Niestety nie ma przepisu (wbrew temu co niektórzy mówią) na drop w zależności od miejsca expienia (patrz topik jewelle), wpływają na to tylko lvl charów w party i lvl moba. Warto jednak wiedzieć że im większy mamy lvl tym mogą nam wypaść cenniejsze rzeczy (które nie wypadną osobie na niskim lvlu). I tak na przykład często spotykana jest sytuacja w której winger wybiera się do d3, ponieważ jest duża szansa że wypadną mu jakieś excellenty. Odwrotnośc tego jest chodzenie do bardzo wysokich na swój lvl krain gdzie byle item ma dużą wartość w ZENach (np Tarkan gdzie Black dragony i Grand soule sypią się tonami).
Po 2 handel wymienny :
Gdy już mamy cokolwieg co możemy sprzedać obojętnie w jaki sposób to zdobyliśmy idizemy na targ żeby to sprzedać. I tu najważniejsza jest znajomość cen, co nie jest takie łatwe gdyż zmieniają się one z dnia na dzień. Warto wiedzieć jaką cene dać by szybko i dobrze sprzedać. W przypadku kupowania najlepiej szukać tanich okazji (np u osób które nie mają czasu i chcą syzbko sprzedać lub po prostu się nie znają). To co napisałem jet oczywiste a jednak nie wszyscy tak postępują, wiele osób kupuje w emocjach za zbyt wysoką cenę lub dlatego że sie "napalili". Do handlu ZAWSZE trzeba podchodzić spokojnie i bez emocji. Jak nie jesteś pewien - nie kupuj. Tu dochodzi znów kwestia szczęścia - mianowicie czasem można stać kilka godzin na targu i nic nie sprzedać bo nie było osób zainteresowanych towarem, lub nikt nawet nie zajrzał do sklepu (!), a czasem w ciągu pół godziny zejdzie cały sklep. Niektórzy dają rozmaite nazwy sklepu żeby przyciągnąć wzrok (np. Bless = 35M^^ lub MEGA CHEAP ITEMS), stają w tłumie lub z boku, na serverze 2 lub mniej uczęszczanych 5 czy 7, robią bindy, zagadują, próbują zainteresować innych swoim towarem. A to i tak róznie bywa. Niektórzy też stosują metode "na frajera" czyli dają astromiczne kwoty znacznie przewyższające rynkową cene i może znajdzie się głupek który to kupi. Osobiście nie polecam - strata czasu. z doświadczenia wiem (kiedyś troche więcej handlowałem) że najszybciej schodzą tanie rzeczy i możecie się teraz śmiać z tego co napisałem, ale chodzi mi nie o tanie rzeczy jeśli chodzi o cene tylko jeśli chodzi o wartość. I tak - potrafiłem nastukać sobie dragonów bez opcji w lt pełne inv a potem w ciągu 10 minut sprzedać za 50-100k sztuka, z napisem sklepu DRAGON 50-100K WOW !!! FAST !! i ludzie to kupowali !!! W ciągu 5 minut na targu miałem do 400-500k nawet. Sposobów na handel jest wiele, niektórzy mają do tego smykałke a inni nie, zawsze jednak cza pamiętać o złotej zasadzie : kupować tanio, sprzedawać drogo . Niektóre itemy jednak warto wywalić do NPC bo i tak nik ich nie kupi i tylko stracimy czas.
Co do kupowania no to trzeba czekać aż znajdziemy ten odpowiedni item za odpowiednią dla nas cene. Chyba że jesteśmy niecierpliwi i wtedy na tym tracimy wydając za dużo na item który nie jest tyle wart... Warto więc poczekać...
Na pewno jest wiele rzeczy których jescze nie wymieniłem co dotyczy handlu, sam bowiem nie jestem asem w tej sprawie, nie sprawia mi handel aż takiej przyjemności i na pewno będą osoby które mają dużo lepsze sposoby na szybki zarobek. Więc zostawiam to tym którzy mają do tego smykałke.
Po 3 ryzyk fizyk czyli mechanika chaosu MU on line :
MU on-line oferuje nam wiele (oczywiście ryzykownych) sposobów na wzboganienie się :
- Chaos Machine. Każdy chyba wie co to jest i jak działa. Wkładamy jakiś item +4+opcja lub lepszy, fure chaosów (lub tylko kilka) i pojawia nam się sławny % czyli szansa na powodzenie prania. Jeśli nam się uda kolejną sprawą jest to co z niej wypadnie : może to być CLS, CNB czy CDA od +0 do +4 z opcjami, skillem czy luckiem. To co wypadnie nie zależy od % więc znów jest to loteria . Obecnie chyba najgorsze co mogłoby wypaść to CNB+0, a najlepsze CDA+4+12+skill+luck. marzenie .Bardzo wartościowe są też Chaos weapony+4+opcja gdyż są one wykorzystywane przy robieniu wingów.
Na tzw "pralce" czyli Chaos machine zarobiło wiele osób i to niezłą kase, ale też wiele osbó straciło.
Oprócz zwykłych broni chaosu (regular combination), można też robić inne rzeczy m.in. wingi, dinolanty, itemy +10 - +13, fruity, zaproszenia (niedostępne jeszcze na globalu) i wiele innych rzeczy. Wszystko to jednak ma zawsze jakąś szanse niepowodzenia.
- soulowanie. no cóż każdy chyba widział soula i wie do czego on służy. Soul dla niektórych to różowa śmierć dlatego że w przeciwieństwie do blessa ma 50% szans na niepowodzenie w przypadku podnoszenia lvlu itemu o 1. W przypadku gdy item ma luck szansa ta (niepowodzenia) wynosi tylko 25%. W przypadku podnoszenia od +0 do +7 niepowodzenie oznacza spadek lvlu itemu o 1. Powyżej +7 lvl itemu spada do 0 . Można więc na przykład soulować item+4+12+luck i mamy 75% sznas że zaoszczędzimy 1s zamiast kłaść blessa. Osobiście wogóle nie podnosze itemów ani soulem ani blessem bowiem w dobie tak rozbudowanego handlu zawsze można lepszy item po prostu kupić oc wychodzi taniej i bez ryzyka. Gdy jednak mamy już te DP+3+12 no to raczej lepszego itemu nie kupimy, więc pozostaje blessowanie .
Po 4 znajomość gry :
Powiem krótko, trzeba wiedzieć jak najwięcej o MU od innych graczy, z poradników i własnego doświadczenia.
Niektórzy mają jeszcze inne sposoby jak scrammerowanie, oszukiwanie, naciągnie, żebractwo, okradanie gildii, looterstwo, itp , itd, czego po prostu NINAWIDZE i tępie na każdym kroku, ale to też jakiś sposób bogacenia się, chociąz potem taki char niewiele ma przyjaciół i może mu być potem troche ciężko .
I jeszcze tylko pare słów odnośnie wydawania zarobionych pieniędzy na secik dla naszego bohatera.
Jeżeli nastawiamy się na szybkie zdobywanie lvli powinniśmy wiedzieć co potrzebujemy a co jest zbęden by to osiągnąć. I tak np. jeśli DK zamierza bić lvle walcząc musi przede wsyzstkim syzbko zabijać więc musi mieć dobrą broń, a set w miare możliwości by mieć taki def żeby dawać sobie rade bez heling potions. a jeśli zakładamy zawsze obecność EE to set zupełnie przestaje być tak ważny, ale broń zawsze. Niestety praktyka weryfikuje i nie zawsze DK ma EE pod ręką. Inny przykład : DW musi mieć z kolei dobry def bo będąc jako dodatek do party jako low lvl będzie ginąć a to mu nie pomoże w zdobywaniu lvli, ponadto jeśli chce on sam (lub jako PM) walczyć musi mieć nie tylko dużo E ale też dobrą laskę. o EE nie trzeba wspominać bo każdy chyba wie jak drogie są vine+7+12 że o +9+12 nie wspomne.
Oczywiście niektórzy wogóle nie muszą się tym przejmować bo np. kupią sobie jewellki na allegro lub dostaną od kumpla na wysokim lvlu. Tak czy inaczej warto umieć rozsądnie wydawać pieniądze, dzięki temu nasz char szybko dojdzie do wingów albo i o wiele dalej...
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Volin
Król gorgonów
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Wto 15:52, 20 Gru 2005 |
|
Drill napisał: |
Po 4 znajomość gry :
Powiem krótko, trzeba wiedzieć jak najwięcej o MU od innych graczy, z poradników i własnego doświadczenia.
|
..I także po to ma służyć to forum, czyż nie ?
Pozdr 4All
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |